Як безпечно перевозити дітей в машині

Источник

Як безпечно перевозити дітей в машині

Що найважливіше для батьків, якщо не життя і здоров'я їх дитини? Разом з тим багато хто, нехтуючи правилами безпеки, перевозять дітей в автомобілі без спеціального крісла. Поклопотався про маленьких громадян уряд Росії: з січня використання крісел стало обов'язковим (в Україні також використання дитячого крісла стало обов'язковим з 08.10.2008 року {див. п. 21.11 "б" ПДР} - примітка www.auto.sumy.ua).

Статистика стверджує: ризик загинути під час аварії у дитини вищий, ніж у дорослого, в три рази, а одержати важкі каліцтва і травми - в сім разів. Ті, чий малюк сидить в спеціальному кріслі, пришпилений штатним ременем, ризикують життям дитини у меншій мірі, ніж батьки, дитя яких сидить де доведеться. Та все ж стандартний триточковий ремінь безпеки, розрахований на пасажира вище 150 см (за середньостатистичними показниками, такого зросту людина досягає після 12 років), не завжди рятує.

У момент зіткнення дитина може вислизнути з-під ременя, перетворитися свого роду на живий снаряд, пролетіти півтора метри і вдаритися об лобове скло. Але навіть якщо ремінь погасив інерційний рух, ймовірність одержати травму велика. Пропорції дитини до восьми років і дорослого кардинально відрізняються. Найважча частина тіла малюка - голова, а шийні хребці і м'язи поки не окріпнули, щоб утримати її під час зіткнення. Для довідки: при ударі об нерухому перешкоду на швидкості 40 км/год дитина вагою 5,5 кг випробовує сумарне навантаження в 110 кг.

Автомобільне крісло для маленького пасажира дозволяє розподілити ударне навантаження по більшій поверхні тіла дитини і тим самим понизити ймовірність отримання травм. Головне - підібрати сидіння правильно.

Кожному своє

Дитячі сидіння в наших магазинах представлені багато, так що знайти крісельце для дитини будь-якої ваги і віку можна без проблем.

Всі дитячі сидіння залежно від розмірів, віку і ваги дитини розбиті на п'ять груп, обов'язково вказаних на маркіровці крісла:

  • група 0 розрахована на дітей до дев'яти місяців (тобто до 10 кг),
  • група 0+ призначена для малюків до півтора років (вагою до 13 кг),
  • I - для хлоп'ят від восьми місяців до чотирьох років (9-18 кг),
  • в крісла групи II саджають дітей трьох-семи років (15-25 кг),
  • нарешті група III - для найдоросліших - від шести до 12 років (22-36 кг).

 

У продажу можна знайти крісла, розраховані на ширший діапазон ваги і віку. У таких крісел можна регулювати висоту підголовника, а крім того, є бічні упори і ремені безпеки. З одного боку, це збільшує ціну сидіння, але з іншою - дозволяє довше користуватися кріслом, час від часу підганяючи його під зріст малюка.

Дуже важливо, як саме крісло фіксується на задньому сидінні автомобіля. Існують три варіанти кріплення дитячих крісел. Перш за все, воно може мати власні ремені фіксації положення тіла дитини, а до сидіння прикріплятися штатним триточковим ременем. Другий варіант - це крісло, де для фіксації дитини використовується штатний ремінь безпеки, що протягується в спеціальні проушини. В цьому випадку крісло використовується фактично як підставка для «підгонки» дитини до потрібного зростання. І третій, найтехнологічніший, але і найдорожчий варіант - кріплення isofix. Два виступаючі кронштейни прикріплюють дитяче сидіння прямо до корпусу автомобіля, для чого на задньому сидінні сучасних машин є спеціальні пристрої, на яких жорстко фіксується саме крісло. Закріпити сидіння на кронштейнах може будь-який дорослий за декілька хвилин.

Щоб правильно вибрати сидіння з isofix, потрібно заздалегідь зв'язатися з офіційним ділером і дізнатися, крісла яких марок підходять для конкретної моделі автомобіля. Річ у тому, що крісла з такою системою жорстко кріпляться до кузова автомобіля, і при ДТП навантаження на хребет дитини зростають. Тоді як звичайні крісла за інерцією дещо просуваються вперед, по напряму руху.

Тягни лямку

Щоб крісло виконувало свою головну функцію - забезпечувало безпеку, - необхідно врахувати не тільки вагу і зріст дитини, але і безліч нюансів. Добре захистити голову, спину і тулуб дитини від удару ззаду допоможе достатньо висока спинка із зручним підголовником. Широкі боковини сидіння покликані уберегти голову і плечі дитини при ударі збоку і до того ж дозволяють малюку комфортно поспати під час поїздки.

Лямки і замки вбудованих ременів безпеки повинні запобігати сповзанню дитини під них і бути прикриті широкими накладками, щоб не травмувати м'які тканини дитини.

У крісел, в яких дитина і саме сидіння закріплюються штатним ременем безпеки, обов'язково повинні бути що направляють: завдяки їм висота верхньої лямки над плечем дитини регулюється так, щоб ремінь підходив до плеча трохи зверху. Чим крутіше піднімається діагональна лямка ременя, тим стійкіше стоятиме крісло при бічних ударах, а при лобовому зіткненні - швидше спрацює інерційна котушка ременя.

Один з показників правильного вибору дитячого крісла - наявність багаторівневої системи регулювання, починаючи від положення спинки і ременів і закінчуючи підніжкою, що висувається. Сидіння можна буде настроювати під дитину в залежності, наприклад, від одягу. У кріслі обов'язково повинні бути спеціальні кліпси, які гальмують лямку ременя безпеки. Інакше ремінь не зможе утримати дитину.

Про те, що вибране крісло відповідає європейському стандарту безпеки, говорить клеймо Testet & approved ECE-R44/3 (або просто ECE-R44/3): його звичайно наносять на задню або бічну частину сидіння.

Взагалі, між якістю і ціною дитячого крісла є пряма залежність: чим дорожче крісло, тим воно краще.

Ставка на життя

Необхідно пам'ятати, що крісла для дітей різного віку встановлюються по-різному. Немовлята до року повинні їхати напівлежачи і проти ходу автомобіля, інакше слабка шийка не утримає важку голову від поштовху навіть при нерізкому гальмуванні. Коли дитина виросте настільки, що його ніжки стануть упиратися в спинку штатного сидіння, потрібно буде розвернути крісло по ходу руху. Звичайне це трапляється до полутора-двум років, коли м'язи шиї дещо окріпнули.

Про те, як правильно встановлювати крісло, батьків інформують спеціальні піктограми двох видів: малюнки, пояснень, або кольорові (червоні і сині) кухлі на боковинах.

Малюнки, пояснень, наносять на спинку стільця. Якщо їх немає, слід оглядіти боковини - там повинні бути один або два кружки. Синій круг свідчить, що крісло повинне встановлюватися проти ходу автомобіля (спинкою вперед). Червоний кружок зустрічається на кріслах, розташованих спинкою назад. Якщо крісло відноситься до мультигрупового від 0+ до I, на боковині будуть кухлі обох кольорів. Крісло встановлюється спочатку по ходу руху, а коли дитина підросте, повертається в протилежну сторону. Повідомлення, що дитяче крісло можна поставити проти ходу автомобіля на передньому сидінні, але тільки при відключеній подушці безпеки правого пасажира, у вигляді спеціального малюнка є і на сидінні, і на самому автомобілі. Нехтувати цією рекомендацією не вартує, інакше важких травм, але вже від удару мішка, не уникнути.

Місця праворуч від водія вважаються найбільш небезпечними через те, що під час ДТП водій інстинктивно ухиляється від удару. Саме тому дитяче крісло треба встановлювати на задньому сидінні за водієм.

Сухо про важливе

Не слід забувати і про гігієнічні якості дитячих сидінь. Річ у тому, що S-подібна форма хребта формується після п'яти років, донині хребет малюка прямий. Тому конструкція крісла повинна забезпечувати правильну посадку дитини і сприяти комфорту.

Не зайвим буде впевнитися, що матеріал, з якого виготовлено крісло, зносостійкий і міцний. Крім того, він повинен бути «дихаючим» і легко вбирати вологу, інакше банального «поту» дитині не уникнути.

І лише коли вимоги безпеки та гігієни дотримані, можна вибирати колір. Купувати вживане крісельце не варто: ніхто не поручиться, що воно не має прихованих дефектів і правильно експлуатувалося.

Особлива подяка співучаснику Pablo за знайдений матеріал


Share