европротокол
смотрю тарифы
зона = 5 (сумы), не комерческое использование ТС типа В:
удорожание первого типа по стравнению с первым типом на 24%
удорожание первого типа по сравнению с третим типом на 30%
Як Ви знаєте, з 18 вересня 2011 року вступає в силу закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дорожньо-транспортних пригод та виплати страхового відшкодування», головною метою якого є запровадження можливості оформлення ДТП її учасниками, без залучення співробітників ДАІ.
Для удосконалення обов’язкового страхування цивільної відповідальності та забезпечення можливості оформлення ДТП за допомогою європротоколу,
вноситься ряд змін до Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ»:По-перше, будуть скасовані поліси 2-го та 3-го типу та переважна більшість короткострокових полісів;
По-друге, повинна змінитися структура та значення коригуючих коефіцієнтів;
По-третє, повинен бути введений бланк європротоколу та оновлені бланки поліса і стікера;
По-четверте, будуть внесені додаткові уточнення, обмеження та вимоги, які повинні заповнити наявні прогалини та невідповідності.
Скасування полісів 2-го та 3-го типу покликане забезпечити максимальне страхове покриття. На кожен транспортний засіб повинен бути оформлений поліс, який покриває відповідальність всіх водіїв, які керуватимуть автомобілем на законних підставах. Учасникам ДТП чи співробітникам ДАІ не потрібно буде з’ясовувати чи застрахована за полісом відповідальність водія-винуватця, якщо в нього є поліс, права та техпаспорт.
При цьому поліси 2-го та 3-го типу, які виписані до моменту вступу Закону в силу, діятимуть до кінця строку їх дії, але по ним буде застрахована відповідальність лише вписаних в них осіб.
Поліси укладатимуться строком на один рік. Укладення полісів на строк менший, ніж один рік, але не менш як на 15 днів допускається виключно щодо транспортних засобів:
- незареєстрованих - на час до їх реєстрації;
- тимчасово зареєстрованих - на час до їх постійної реєстрації;
- зареєстрованих на території іноземних держав - на час їх перебування на території України.
Зміна структури коригуючих коефіцієнтів пов’язана з відміною типів страхових полісів та введенням нових норм у Законі, а також зумовлена необхідністю запровадження заходів, спрямованих на запобігання демпінгу та усунення неоднозначності застосування існуючої системи коригуючих коефіцієнтів.
На сьогоднішній день на сайті Держфінпослуг викладений проект Розпорядження про внесення змін до коригуючих коефіцієнтів, який відкритий для редагування до 02 вересня.Запропоновані Держфінпослуг коригуючі коефіцієнти у порівнянні з діючими мають наступні відмінності:
….
Коефіцієнт К5 (залежно від кількості зазначених у договорі осіб) пропонується вилучити, у зв’язку із втратою актуальності, адже залишаться поліси лише 1-го типу.
Замість нього пропонується ввести коефіцієнт залежно від періоду використання транспортного засобу (від 6 місяців до 1 року).
Така зміна покликана здешевити поліси автовласникам, які використовують транспортні засоби «посезонно». На практиці це виглядатиме наступним чином: якщо клієнт заявляє, що не збирається їздити на автомобілі весь рік (з будь-яких причин), він матиме право обрати від 1 до 6 будь-яких місяців зі строку дії полісу, протягом яких його цивільно-правова відповідальність покриватися не буде.
За рахунок даного коефіцієнту зменшення вартості полісу може сягати від 5 до 30%.
Бланк Європротоколу, Інструкція по його заповненню і оновлені бланки Поліса та Стікера на сьогоднішній день
все ще не затверджені, є лише робочі варіанти, які ще можуть бути змінені.
Оформлення ДТП без участі працівників Державтоінспекції здійснюватиметься шляхом спільного складення водіями Повідомлення про ДТП визначеного зразка (Європротоколу) з дотриманням інструкції по його заповненню.
Учасники ДТП матимуть право оформити її без участі співробітників ДАІ у разі одночасної наявності наступних обставин:
- ДТП відбулася за участю лише забезпечених полісами ОСЦПВВНТЗ транспортних засобів;
- відсутні травмовані (загиблі) люди;
- водії дійшли згоди щодо обставин скоєння ДТП;
- у водіїв відсутні ознаки алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
У разі, якщо водії транспортних засобів оформлять ДТП за допомогою європротоколу, то страховик відшкодує виключно шкоду, пов’язану із пошкодженням чи фізичним знищенням транспортних засобів потерпілих.
При цьому загальна сума відшкодування за одним ДТП не може перевищувати максимальний розмір, затверджений Держфінпослуг за поданням МТСБУ.
На сьогоднішній день ця сума залишається неузгодженою, але відомо, що запропонований МТСБУ варіант це 10 тис. грн. на один пошкоджений автомобіль і, відповідно, 50 тис. грн. за одним ДТП (якщо пошкоджено 5 і більше ТЗ).Ще один позитивний момент при оформленні ДТП без залучення співробітників ДАІ – це уникнення винуватцем штрафу за порушення
ПДР.
Бланк Стікера кардинальних змін не зазнає.
Інші зміни до Закону «Про ОСЦПВВНТЗ», на які слід звернути увагу: Зміни в обов’язках страховика1)
При оформленні договору страховик, окрім поліса та стікера, з
обов’язаний буде видати страхувальнику бланк європротоколу та перелік його представників, уповноважених опрацьовувати претензії в АРК, областях, містах Києві та Севастополі. У разі втрати або використання бланка європротоколу страховик на підставі письмової заяви страхувальника буде зобов'язаний безоплатно видати йому новий бланк такого повідомлення (ст. 17.5).
Оскільки бланк ще не затверджений, інформації про те яким чином він буде виготовлятися (типографським способом чи роздруковуватися через принтер) поки що немає;2)
Протягом 10 робочих днів з дня отримання повідомлення про ДТП страховик зобов'язаний направити свого представника на місце настання страхового випадку та/або до місцезнаходження пошкодженого майна для визначення причин настання страхового випадку та розміру збитків. Якщо представник страховика не з'явився у визначений строк, потерпілий має право самостійно обрати аварійного комісара або експерта для визначення розміру шкоди. (ст. 34.2, 34.3);
3)
Страховик протягом 15 днів з дня узгодження ним розміру страхового відшкодування з особою, яка має право на отримання відшкодування за умови наявності всіх необхідних документів, але не пізніш як через 90 днів з дня отримання заяви про страхове відшкодування зобов'язаний прийняти рішення про виплату або відмову у виплаті та направити заявнику письмове повідомлення протягом трьох робочих днів.
Страховик має право здійснювати виплати без проведення експертизи, якщо за результатами проведеного ним огляду пошкодженого майна страховик і потерпілий досягли згоди про розмір страхового відшкодування і не наполягають на проведенні оцінки, експертизи пошкодженого майна (ст. 36.2).
Зміни в обов’язках страхувальника та потерпілих1)
Страхувальник буде зобов’язаний письмово подавати страховику повідомлення про ДТП протягом 3-ох робочих днів з дня настання ДТП (ст. 33.1.4);
2)
Власники пошкодженого майна зобов'язані зберігати його у такому стані, в якому воно знаходилося після ДТП, до тих пір, поки це майно не огляне призначений страховиком (МТСБУ) представник, а також забезпечити йому можливість провести огляд пошкодженого майна (транспортних засобів). Особи звільняються від зазначеного обов'язку у разі якщо не з їхньої вини протягом десяти робочих днів після одержання страховиком (МТСБУ) повідомлення про ДТП, його уповноважений представник не прибув до місцезнаходження такого пошкодженого майна (ст. 33.3);
3)
Для отримання страхового відшкодування потерпілий чи інша особа, яка має право на отримання відшкодування, протягом 30 днів з дня подання повідомлення про ДТП подає страховику заяву про страхове відшкодування (ст. 35.1);
4) Страхувальник, інша особа, відповідальність якої застрахована, водій транспортного засобу, причетного до ДТП, особа, яка має право на отримання відшкодування (потерпілий), зобов'язані сприяти страховику та МТСБУ в розслідуванні причин та обставин ДТП, а саме: надати для огляду належний їй транспортний засіб або інше пошкоджене майно, повідомити страховика про всі відомі їй обставини та надати для огляду та копіювання наявні у неї документи щодо цієї ДТП протягом семи робочих днів з дня отримання нею відповідної інформації або документа (ст. 331.1).
Вводяться підстави для відмови у здійсненні страхового відшкодування (ст. 37.1)1) навмисні дії особи, відповідальність якої застрахована (страхувальника), водія транспортного засобу або потерпілого, спрямовані на настання страхового випадку;
2) вчинення особою, відповідальність якої застрахована (страхувальником), водієм транспортного засобу умисного злочину, що призвів до страхового випадку;
3) невиконання потерпілим або іншою особою, яка має право на отримання відшкодування, своїх обов'язків, якщо це призвело до неможливості страховика встановити факт ДТП, причини та обставини її настання або розмір заподіяної шкоди;
4) неподання заяви про страхове відшкодування впродовж одного року, якщо шкода заподіяна майну потерпілого, і трьох років, якщо шкода заподіяна здоров'ю або життю потерпілого, з моменту скоєння дорожньо-транспортної пригоди;
5) одержання страхувальником повного відшкодування шкоди за договором майнового страхування від особи, яка її завдала.
Вводиться відповідальність за порушення умов страхування (ст. 381)1) у разі якщо страховик здійснив виплату за шкоду, заподіяну під час використання забезпеченого транспортного засобу, у сфері, що передбачає більше значення коригуючого коефіцієнта (ТАКСІ), ніж визначено договором страхування, чи водієм, водійський стаж якого є меншим, ніж визначено умовами договору (менше 3 років), то особа, відповідальна за шкоду, заподіяну внаслідок ДТП, зобов'язана компенсувати страховику 50% виплаченого страхового відшкодування;
2) у разі якщо невиконання (неналежне виконання) особою, відповідальність якої застрахована, водієм забезпеченого транспортного засобу, обов'язку щодо вчасного подання документів (п. 331.1 ст. 331), призвело до порушення строку здійснення страхового відшкодування, страховик має право вимагати від такої особи компенсацію в розмірі 20% виплаченого страхового відшкодування.
З’явиться додаткова підстава для регресного позову – якщо страховий випадок настав в період, не передбачений договором (при укладенні договору з умовою використання транспортного засобу в певний період) (ст. 38.1.1.д);
Уточнення1)
Пільговик матиме право на знижку виключно при страхуванні своєї відповідальності за одним договором на транспортний засіб
з робочим об'ємом двигуна до 2500 сантиметрів кубічних включно, за умови,
що він належить цьому громадянину на праві власності (ст. 13.2);
2)
У разі якщо відповідальними за заподіяння шкоди є декілька осіб, розмір відшкодування за кожну з таких осіб визначається шляхом поділу розміру шкоди на кількість таких осіб. Якщо ДТП сталася за участю декількох транспортних засобів, що перебували у з'єднанні між собою, виплата здійснюється страховиком, який уклав договір щодо тягача (ст. 36.3);
3)
Виплата страхового відшкодування здійснюється шляхом безготівкового розрахунку (ст. 36.4);