Serhiy » 22.09.2008 13:55
З приводу того, шиповану або нешиповану гуму брати на зиму, відповідь неоднозначна. З теоретичної точки зору Шип повинен забезпечувати вищий коефіцієнт зчеплення коліс з дорогою, що особливо важливе в ожеледь. Але деколи нешипованная зимова гума поводиться на слизькій дорозі на порядок вище за шипованних моделі покришок. У чому ж справа?
Поведінка автомобіля на дорозі залежить не лише від наявності/відсутності Шипа. Визначальними чинниками також є хімічний склад гуми, малюнок протектора.
Давайте спробуємо розібратися, що ж буде краще в конкретних умовах?
В умовах ожеледі або накатаного снігу за допомогою Шипа досягається збільшення коефіцієнта зчеплення зимових шин з дорогою.
Існує два варіанти - або Ви відразу набуваєте шипованні зимові шини, або робите ошиповку звичайної зимової гуми. Зрозуміло, що чим більше буде Шипа на шині, тим краще поводитиметься машина (скоротиться гальмівний шлях, знизиться вірогідність пробуксування). А для більшої ефективності Шип повинен розташовуватися не на одній лінії, а хаотично розкидані по поверхні шини. Лише пам'ятаєте, що ошипувати можна не кожну гуму.
З імпортних шипованних шин на слизькій дорозі добре себе зарекомендувала модель Nokian Hakkapeliitta. Їх особливість (починаючи з четвертої моделі) в тому, що Шип в перетині має квадратний перетин, а не круглий. За рахунок цього забезпечується краща якість зчеплення з дорогою.
Нешиповані зимові шини
При їзді по глибокому снігу на керованість автомобіля впливає не лише наявність Шипа, але і малюнок протектора зимової гуми. Як правило, найбільш ефективні виявляються зимові шини з безліччю прямокутних шашечок, розташованих в шаховому порядку. Важлива також і глибина малюнка – у більшості моделей цей параметр складає від 9 до 10 мм. На зчеплення з дорогою впливає і наявність дрібних смужок (ламелей) на протектори шин. За рахунок їх і шипованниє, нешипованниє зимові шини краще тримаються за дорогу.
На наших дорогах велику частину зими лежить мокрий сніг або навіть геть відсутній, тоді треба задуматися про покупку нешипованних зимових шин. По-перше, Шипи будуть малоефективні при розгоні і гальмуванні на асфальтовій дорозі. По-друге, із-за Шипа зменшується площа контакту колеса з дорогою, що наводить до зменшення коефіцієнта зчеплення і, як наслідок, погіршення керованості автомобілем. По-третє, при їзді по асфальту шипованні зимові шини служитимуть додатковим джерелом шуму.
На що ж звернути увагу при виборі нешипованних зимових шин.
На мокрому снігу кращу поведінку автомобіля забезпечує гума з направленим малюнком протектора, який сприяє відведенню сльотів з-під колеса. Малюнок таких зимових шин схожий з літніми дощовими, в яких будова протектора нагадує ялиночку.
Загальні рекомендації по вибору зимових шин
Зимові шини в середньому служать 2-4 сезони. Коли вони істіраются – глибина протектора стає менше 4 мм – приходить пора їх заміни.
Склад гумової суміші для зимових шин підбирається таким чином, що колесо як би «прилипає» до слизького покриття. Тому для їзди в засніжених умовах або при ожеледі більше личать м'якші зимові шини. На асфальтовому покритті в зимовий час м'які шини будуть також ефективні, але швидше зношуються – потрібні твердіша гума. На дотик цей чинник визначити важко, але щось конкретне може порадити продавець (на підставі відгуків покупців).
Ефективнішими частенько виявляються зимові шини з ассиметрічним малюнком протектора. При цьому, наприклад, зовнішня частина шини відповідає за рух по асфальтовому покриттю, внутрішня – по засніженому. Слідує, лише правильно встановлювати такі шини згідно з нанесеною на ній маркіровкою.
Розмір зимових шин
Розміри зимових шин (втім як і літніх) варто вибирати з тих, що рекомендовані автовиробником. Якщо брати набагато більше по ширині, то площа контакту колеса з дорогою, природно, збільшиться. Але при цьому маса автомобіля розподілиться таким чином, що зчеплення шини з поверхнею дороги зменшиться.
Якщо вже не виявилося необхідного розміру, то краще вибрати меншу по ширині модель зимових шин, але при цьому велику по висоті профілю.
Експлуатація зимових шин
Багато хто «взуває» свій автомобіль в зимові шини лише після випадання першого снігу і появи ожеледі на дорогах. Це частенько стає причиною збільшення кількості аварій на початку зими. У загальному випадку рекомендується міняти гуму на зимову вже при температурі 7 градусів.
Причому зимові шини як шипованниє, так без них вимагають дбайливої експлуатації на перших декількох сотнях кілометрів. Обкатку без різких гальмувань, з плавними розгонами і акуратними входженнями в повороти рекомендується для того, щоб шини зберегли свої властивості на довгий час. Особливо це вплине на те, скільки протримається Шип в гумі.
Багато цікавить, чи можна поставити зимову гуму лише на провідні колеса, і таким чином заощадити. Таке рішення вплине на поведінку машини, але не завжди кращим чином. Природно, при русі з місця відчується помітна зміна в позитивну сторону, але в поведінці автомобіля на дорозі можуть виникнути декілька неприємних моментів. Наприклад, на задньопривідних авто при гальмуванні маса переноситься на передні колеса, у результаті, виходить користь від зимової гуми на задніх колесах невелика. Або при вході в поворот автомобіль із заднім приводом з шипованной гумою лише задніх колесах на обмерзлій дорозі буде також погано слухатися керма. І такої проблеми не позбавлені і передньопривідні авто. Зимові шини лише на передніх колесах дозволять швидше рушати. Але при гальмуванні, і навіть при скиданні швидкості задні колеса підуть юзом. Тому якщо купувати, то вже повний комплект зимової гуми. Звичайно, якщо витримувати спокійний темп їзди, то в принципі Ви моєжете і не відчути різниці. Але в несподіваних ситуаціях (екстреному гальмуванні, заметі) Ваш автомобіль буде упевненіше триматися на дорозі при комплектації однаковою зимовою гумою. І тим легше Вам буде ним управляти.
Якщо Ви купите шиповану зимову гуму, але із-за мінливої погоди доведеться «вигнати» авто на асфальт, то рушайте акуратніше. Різкий старт і екстрене гальмування недопустимі, якщо не хочете за один раз розгубити весь Шип. Також не забувайте наклеювати на свій автомобіль знак «Ш» – задні водії матимуть на увазі, що у Вас буде коротший гальмівний шлях, і, відповідно, триматимуть велику дистанцію.
Не моё.
Не люблю людей, которые курят асфальт...